laupäev, 21. veebruar 2015

Heade mõtete päeval koguvad juhid üksteiselt häid mõtteid...


OSKO juhid said 21. veebruaril kokku Tallinnas, Lilleküla gümnaasiumis Eesti Gaidide Liidu Heade Mõtete Päeva laagris, et vahetada omavahel kogemusi ja rääkida edasiminekutest. 


Kohtumise peamiseks eesmärgiks oligi see, et juhid saaksid omavahel kokku ning jagaksid üksteisega oma muresid ja rõõme, mis on ette tulnud OSKOt läbi viies. 


OSKO juht Relika Lupp oma kogemusest OSKO läbiviimisel: 
"Mulle meeldib OSKO juures väga, et see tõstab noorte enesekindlust ja paneb arvestama teiste inimestega, sest me kõik oleme erinevad isiksused ja me kõik oleme võrdselt tähtsad. Keegi pole teisest ilusam, kõiki peaks võrdväärselt kohtlema. Tänapäeval on noorte jaoks just tähtis välimus: kellel on paremad riided ja uhkemad/kallimad asjad. Tegelikult ei ole see ju oluline. Mul on hea meel, et saame seda gaididele õpetada. 

Noored gaidid on sellest projektist minu arvates juba palju abi saanud: nad ei pea välimust nii tähtsaks ja arvestavad teineteisega ning arvavad, et nemad on ka tähtsad selles maailmas. Neile meeldivad need mängud mida nendega läbi viime. Mulle meeldis kui üks tüdruk Pelele mängu ajal küsis mu käest, miks mulle meeldib ka poiste sporti teha ja kui seletasin talle, et naised võivad ka igasuguseid spordialasi teha, oli ta sellest vaimustuses ja lubas ka proovida."




Pelele - mäng Hispaaniast

Tulemus: Osalejad kogevad, et sõprade ja enda heade omaduste / oskuste äratundmine ja tunnustamine on tore.

Vaja läheb: tekki ja pehmet mänguasja või palli

Mida teha: Võtke kõik teki servadest kinni ning pange teki keskele pehme mänguasi või pall (see on Pelele)

Õppige ära see lihtne salm: 
Pelele, Pelele, meil meeldid Sa,
Sa meeldid meile täiega!
Pelele, Pelele, meil meeldid Sa
ja meile meeldib (nimi) ka!

Lugege salmi ja lennutage teki abil Pelele õhku. Viimase rea ajal nimetage ühe grupis olija nimi ja lõpetage teki liigutamine. 

See, kelle nimi mainiti ütleb midagi, mis talle oma isiksuse või oskuste juures meeldib. (Näiteks - "mina olen Ave ja ma olen hea ujuja")

Ave laseb teki otsad lahti ja jookseb kellaosuti liikumise suunas ümber kõigi osalejate tagasi oma kohale ja võtab jälle tekist kinni. Samal ajal jooksevad ka kõik teised, kes end heaks ujujaks peavad, ringi ümber teki, et jõuda oma kohale tagasi. 

Kui kõik jälle teki servast kinni hoiavad, korrake salmi, kuid nimetage see osaleja, kes jõudis oma kohale tagasi viimasena. 

Julgustage osalejaid enda kohta ütlema midagi sellist, mida veel öeldud pole ja ülejäänuid julgustage jooksma. 

Korrake mängu kuni öeldud on kõigi nimed! 

Küsimused aruteluks:
- Mis tunne oli enda kohta midagi head öelda?
- Kas oli lihtne otsustada, kas joosta või mitte?
- Kas on tavalisem kiita inimese välimust või seda, milline ta sisimas on?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar